Actueel

Reading Challenge 2024

ChallengeMeer tijd nemen voor een boek – dat is voor velen hét goede
voornemen van het jaar.
De Hebban Reading Challenge helpt daarbij: méér lezen en met meer plezier. Je bepaalt zelf hoeveel boeken je in 2024 wilt lezen en met elk gelezen boek, kom je een stap dichter bij jouw doel.

Lees hier meer

Bij ons in de familie

Boekenweek 2024
Iedereen maakt deel uit van een familie. Alles is familie, al is familie soms niet alles en kun je elkaar ook kwijtraken. Denk aan familie en de verhalen komen los. De literatuur staat dan ook bol van familieverhalen.

terugblik op de Boekenweek

Boekenplank van Judith Zuiderwijk

Judith Zuiderwijk, directeur van WNT Web, heeft haar favoriete titels op De Boekenplank in Bibliotheek Naaldwijk gepresenteerd. "Ik vind het zo leuk om tips en mijn liefde voor lezen door te geven!" Laat je door haar inspireren.

Bekijk hier haar boekenplank

Programma 2024

Het nieuwe activiteitenprogramma voor februari t/m juni staat online en is tevens op te halen in alle vestigingen.
Neem eens een kijkje in ons gevarieerde aanbod en reserveer eenvoudig je kaarten online.

Blader door de brochure

Boekenplank van veellezer Trudy de Munck

De Boekenplank was deze keer ingericht door veellezer en raadslid Trudy de Munck. 'Ik mocht maar 15 titels opgeven, ik kon bijna niet kiezen!'

Wat staat er op haar boekenplank

Boekenweek 2024

Boekenweekthema: 'Bij ons in de familie'

Bekijk meer over de Boekenweek

De boekenplank van Sophie

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven heeft Sophie van der Pal, voorzitter van Jongerenraad Westland haar favoriete boeken gepresenteerd op de Boekenplank. Leze is voor haar niet eenvoudig, ze heeft dyslexie. Hoe heeft zij toch leesplezier ontwikkeld?

Lees hier het artikel

Betrokken Westlanders worden taalmaatje

Bekende Westlanders uit politiek, bedrijfsleven, onderwijs en het maatschappelijke veld zijn opgeleid tot Taalmaatje. Zij gaan de komende tijd aan de slag om een ander te helpen met de Nederlandse taal.

Lees het artikel

Vernieuwing van contract

Het contract om de komende vijf jaar de samenwerking voort te zetten, is getekend. Koepeldirecteur Henri Koele en Renske van Kooij, directeur Bibliotheek Westland, ondertekenden de samenwerkingsovereenkomst voor de Bibliotheek op school bij alle PCPOW scholen in het Westland.

dBos op alle PCPOW scholen

100% BoekStart in Kinderopvang

Op 15 juni 2023 hebben alle kinderopvanglocaties hun handtekening gezet onder het Taalconvenant Jong, samen met de gemeente Westland, Stichting Lezen en Bibliotheek Westland. Hiermee geven ze aan dat de BoekStart in Kinderopvang voor 100% gedekt is.

Lees hier het artikel

Boekenplank van de Burgemeester

Op 16 juni 2023 was Burgemeester Arends te gast om zijn favoriete boeken te presenteren. Op een speciale boekenplank in Bibliotheek Naaldwijk staan zijn titels bij elkaar. Het was een feestelijke lancering in de podcast 'What the Bieb?' Bekijk zijn lijst en de podcast.

Lees het artikel

1000e Cursist Digisterker opgeleid

Digisterker wordt sinds 2016 gegeven in de bibliotheek. Deze gratis cursus over gebruik van DigiD helpt om digivaardig te worden. Ook wethouder Goudswaard vindt dit belangrijk. Reden te meer om de 1000e cursist in het zonnetje te zetten. Op 6 april was de feestelijke afsluiting.

Koploper in Nederland