De Boekenplank van Sophie van der Pal

De favoriete boeken of boeken die indruk hebben gemaakt op Sophie van der Pal zijn vanaf vandaag, tijdens de week van Lezen en Schrijven, te leen in Bibliotheek Naaldwijk. Sophie is voorzitter van de Jongerenraad Westland. Ze heeft een Boekeplank samengesteld met de boeken die voor haar een speciale betekenis hebben.

Leesplezier ondanks Dyslexie

Een hele uitdaging voor haar, want ze heeft dyslexie en lezen is voor haar niet eenvoudig. “Als kind vond ik lezen echt niet leuk, want ik kon het niet goed. Mijn moeder heeft me heel veel voorgelezen en daardoor is mijn liefde voor verhalen en lezen ontstaan. Ook heb ik veel gebruik gemaakt van luisterboeken en podcasts. Lezen gaat nu beter en ik vind het heerlijk!”, aldus Sophie. De komende 2 maanden staan haar boeken centraal in Bibliotheek Naaldwijk, te leen voor iedereen die zich door haar wil laten inspireren.

Het doel is om het lezen in het Westland te stimuleren en het leesplezier te vergroten, bij jong en oud. Bibliotheek Westland biedt een mooie, uitgebreide en actuele collectie met bestsellers en toptitels, maar natuurlijk ook klassieke werken. In november, tijdens Nederland leest worden de boeken van een andere bekende Westlander onthuld.