1000e Cursist Digisterker opgeleid

‘Digisterker, DigiD wat kan je ermee?’ is de landelijke cursus die aangeboden wordt bij Bibliotheek Westland om mensen digi-vaardig te maken. Dat is nodig want de dienstverlening van de overheid wordt bijna alleen nog digitaal aangeboden. Het maken van een afspraak bij de gemeente of een vraag aan de belastingdienst, het gaat allemaal via de computer.

Bibliotheek Westland is koploper in Nederland

Niet iedereen is digi-vaardig genoeg en daarom is er de cursus Digisterker! Met deze cursus leert iedereen om zelfstandig gebruik te maken van de digitale overheid, zoals omgaan met DigiD, de website raadplegen van Gemeente Westland of MijnOverheid. Er zijn nu al meer dan 1000 mensen op weg geholpen in de digitale wereld.

Het vergroot de zelfredzaamheid van mensen en zorgt dat ze kunnen blijven participeren in de samenleving. Onmisbaar zijn natuurlijk de docenten, vrijwilligers van de bibliotheek en SeniorWeb Westland. Zij hebben sinds 2016 al 1000 cursisten opgeleid en op weg geholpen in de digitale wereld. “Landelijk gezien is Bibliotheek Westland de koploper, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Dit is heel bijzonder, we zijn onder de indruk van deze prestatie.” Piet Boekhoudt, directeur van Stichting Digisterker. Hij overhandigde een certificaat aan Renske van Kooij, directeur Bibliotheek Westland. Reden te meer om hierbij stil te staan en de 1000e cursist in het zonnetje te zetten. Dat was mevrouw Bep Borsboom, die het certificaat overhandigd kreeg door wethouder Anko Goudswaard. “In het Westland zijn we er goed in om elkaar te helpen, maar zelfredzaamheid is nog mooier. Geweldig dat al zoveel mensen de stap hebben gezet om de cursus te volgen.”

Er worden elke maand cursussen aangeboden, steeds in een andere bibliotheek. Heeft u interesse? Vraag ernaar bij de balie van uw bibliotheek of neem contact op met klantenservice via 0174-226404.