De Boekenplank van mevrouw Brug

Onder grote belangstelling van jongeren heeft Kim Bruggeling, docent geschiedenis op ISW Hoogeland op dinsdag 10 september haar meest favoriete boeken gepresenteerd. Zij is online beter bekend als Mevrouw Brug! Op TikTok heeft ze meer dan 20.000 volgers die haar tips en suggesties graag overnemen. Sinds vorig jaar presenteert Bibliotheek Westland 5 keer per jaar de Boekenplank van… Een presentatie met de favoriete boeken van een bekende Westlander. Dit heeft als doel om de liefde voor lezen te laten zien en te promoten door middel van een inkijkje in wat andere Westlanders lezen.

De primeur was voor vorig jaar voor Burgemeester Arends en waarna vervolgens meerdere mensen hun lievelingsboeken deelde, o.a. uit lokale politiek, het onderwijs en de Westlandse Jongerenraad. Afgelopen zomer heeft cabaretduo Spruijt en Opperman de Boekenplank gevuld.
Deze keer is de eer aan veellezer Mevrouw Brug!

Haar lijst was langer dan gebruikelijk en bevat actuele maar ook klassieke titels. Ze bereikt via TikTok vooral jongeren en weet daarmee de BRUG te slaan tussen Jongeren en Boeken. “De liefde voor lezen heb ik van mijn moeder meegekregen en die breng ik nu over aan mijn dochters. Daarnaast vind ik het heerlijk om leerlingen te inspireren en bij mijn lessen geschiedenis gebruik ik graag boeken en verhalen. Er staan dus veel historisch romans op mijn Boekenplank.” aldus Kim Bruggeling.

De boeken van ‘Mevrouw Brug’ staan tot eind oktober op de Boekenplank in Bibliotheek Naaldwijk en zijn natuurlijk te leen.

Bekijk hier haar favoriete titels