De Boekenplank van Spruit en Opperman

Op 4 juni presenteerden het cabaretduo Spruijt & Opperman met veel enthousiasme hun favoriete boeken in Bibliotheek Naaldwijk. “We zijn gek van taal en lezen, dus de tafel is goed gevuld! We zijn zeer vereerd dat we dit mogen doen en hebben speciaal een lied gemaakt dat aansluit bij het boek van Paulien Cornelisse ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ dat uiteraard op onze lijst staat!” aldus Carlie Spruijt.

Op de tafel liggen ook veel voorlees- en jeugdboeken. “In mijn jeugd heb ik alle ‘Hoe overleef ik’-boeken van Francine Oomen verslonden, dus toen er onlangs een nieuw deel uitkwam voor volwassenen, moest ik ‘m hebben,” licht Eva Opperman toe. “Rupsje Nooitgenoeg is het favoriete boekje van mijn zoontje, dus dat mag ook niet ontbreken.”

Een bijzonder boekje is ‘De Fred factor’. Carlie Spruijt vertelt waarom: “Dat is een wijze les van mijn vader over postbode Fred, een tevreden mens doordat hij iets extra's doet voor zijn klanten. Door hulpvaardig te zijn en daarmee contacten te onderhouden, levert dat naast klantenbinding ook tevreden klanten op. Een soort managementadvies boek, erg leuk om te lezen en nog leerzaam ook.”

De komende twee maanden staan de boeken van Spruijt & Opperman centraal in de bibliotheek, te leen voor iedereen die zich door hen wil laten inspireren. Het doel is om het lezen in het Westland te stimuleren en het leesplezier te vergroten, bij jong en oud. Bibliotheek Westland biedt een uitgebreide en actuele collectie met bestsellers en toptitels, maar natuurlijk ook klassieke werken.