De Boekenplank van Henri Koele

De favoriete boeken van Henri Koele, bestuurder van scholenkoepel PCPOW, zijn op 18 maart tijdens de Boekenweek, gepresenteerd in Bibliotheek Naaldwijk. Onder warme belangstelling van enkele directeuren en leerkrachten van zijn scholen vertelde hij wat zijn top 3 allertijden is.

De dag afsluiten met uurtje lezen

“Mijn liefde voor boeken gaat heel diep en is in mijn jeugd ontstaan, op de toen nog ‘lagere school’. We kregen met kerst altijd een boek én een sinaasappel. En het boek verslond ik thuis onder de dekens. Lezen doe ik nog steeds het liefst in bed, ik sluit mijn dag graag af met een uurtje lezen. Alle zorgen van de dag glijden dan van je af, je waant je in een andere wereld en gaat mee in de gedachten van iemand anders.” aldus Henri. Hij deelt zijn liefde voor lezen graag met anderen vooral ook met leerlingen.

Zo wordt er bij alle PCPOW scholen dagelijks gelezen als vast onderdeel van het dBos programma (de Bibliotheek op school). “Toen mij gevraagd werd mijn favoriete boeken op een lijst te zetten kwamen er zo maar 40 titels in mijn gedachten. Het viel niet mee om dat terug te brengen tot 15 titels. Er staan echt pareltjes op. Natuurlijk mag ook mijn favoriete voorleesboek niet ontbreken, dat is er een van Roald Dahl!”.

De komende 2 maanden staan de boeken van Henri Koele centraal in de bibliotheek, te leen voor iedereen die zich door hem wil laten inspireren. Het doel is om het lezen in het Westland te stimuleren en het leesplezier te vergroten, bij jong en oud. Bibliotheek Westland biedt een uitgebreide en actuele collectie met bestsellers en toptitels, maar natuurlijk ook klassieke werken.

Zijn boekenlijst vind je hier